آخرین خبرها
نرم افزار IFS Application 10 با بیش از ۵۰۰ بروزرسانی
نرم افزار IFS Application 10 با بیش از ۵۰۰ بروزرسانی
رونمایی از نسخه جدید و پیشرفته وب سایت شرکت صنایع روشنایی مازی‌نور
رونمایی از نسخه جدید و پیشرفته وب سایت شرکت صنایع روشنایی مازی‌نور
حضور شرکت سپهر افروز صبا در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران
حضور شرکت سپهر افروز صبا در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران

ERP در مديريت بهداشت و سلامت(HSE)

مديريت بهداشت و سلامت

مسئوليت سلامتي و بهداشت افراد در زمان فعاليت در هر سازماني بر عهده واحد منابع انساني ميباشد. با شناخت نيازمنديهاي هر پست و افراد تخصيص داده شده به آن پست سازماني، امكان تامين امكانات بهداشتي و امنيتي فراهم مي گردد. از جمله اقداماتي كه به جهت افزايش سطح امنيت و سلامت سازمان ميتوان انجام داد، شامل موارد زير مي‌شود:

  • تدوين سيستمي كه افراد را تشويق به اعلام شرايط نا ايمن نمايد.
  • استخدام و آموزش افرادي كه به سلامت خود و همكاران خود به يك ميزان اهميت دهند.  
  • ارزيابي هاي دوره اي جهت حصول اطمينان از پايبندي سازمان به اصول ايمني
  • نگهداري آمار حوادث و آسيب هاي وارد شده به نيروها، جهت ارزيابي و كاهش شرايط پر خطر در سازمان.
  • برگزاري دوره هاي آموزش هاي كمك هاي اوليه و بروزرساني دوره اي دوره‌ها و برگزاري مانور
  • تهيه دستورالعمل هاي اجرايي جهت بررسي سلامت نيروها در بدو استخدام و تهيه دستورالعمل هايي در صورت مواجه شدن هر يك از نيرو هاي سازمان با بيماري( مدت زمان ريكاوري، وضعيت مرخصي و حقوق و...)

 

مديريت ايمني و بهداشت در نرم افزار IFS

  • در نرم افزار IFS در بخش اطلاعات پايه در ماژول Health and Safety ميتوان اطلاعات پايه اي از جمله انواع حوادث، ريسك، شناسايي ابزارهاي خطرناك، بيماريها، آيين نامه ها، چك ليست ها و ... را مشخص نمود و به منظور كاهش خطرات،  افزايش سطح ايمني و بهبود عملكرد نيروها، متناسب با خطرات و ريسك هاي احتمالي در هر واحد توليدي دستورالعمل هايي را تعريف و واكنش هاي متناسب با آنها را معين نمود. به طور قطع در ابتدا دسته بندي واحدهاي توليدي و شناسايي ابزاهاي موجود در هر بخش ميتواند به شناسايي دقيقتر خطرات و ريسك هاي محتمل كمك نمايد و در نتيجه آن ميتوان چك ليست هاي دقيقتر و همچنين واكنش هاي صحيح و به موقعي در صورت مواجه با هر موقعيت پر ريسك را تدبير نمود. اين امكان در بخش Basic Data  در ماژول Health and Safety براي كاربران فراهم گرديده است. در تصوير زير منوهاي مربوطه نمايش داده شده است.

  • از مهم ترين اقداماتي كه در واحد سلامت و ايمني هر سازمان ميبايست صورت پذيرد، بازرسي دوره اي از واحدها، تجهيزات ايمني و دستگاه‌ها ميباشد. در نرم افزار IFS در ماژول Safety Inspection زمان انجام بازرسي، نام  بازرس، مواردي كه ميبايست در واحد مربوطه بررسي گردد( چك ليست) و در نهايت ثبت نتيجه بازرسي( قبول و يا رد) مشخص مي‌گردد. همچنين در صورت عدم رعايت هر يك از موارد، اقدام يا اقدامات متناسب با آن، به منظور ارزيابي افراد، گزارش‌گيري از خطرات و حوادث پر تكرار جهت جلوگيري از وقوع مجدد، نيز ثبت مي‌گردد.

  • با شناسايي و ارزيابي خطر، ميتوان از وقوع حادثه جلوگيري نمود. به طور قطع با شناسايي خطرات بالقوه ميتوان از بروز آن خطرات جلوگيري نمود و در نتيجه عملكرد دستگاه ها، نيروها و هزينه‌هاي ناشي از آسيب افراد و دستگاه‌ها رو به حداقل رساند. اين امكان در نرم افزار IFS در ماژول Health and Safety در بخش Risk Assessment امكان پذير ميباشد.

  • يكي از اقدامات بازدارنده از وقوع مجدد و چندين باره خطرات و حوادث، اعلام گزارش آنها ميباشد. با شناسايي و اعلام  دقيق حوادث و ريسك‌ها ميتوان اقدامات پيشگيرانه و موثري در خصوص آن حادثه و حوادث مشابه انجام داد و همچنين از خروجي داده‌هاي اين گزارش ميتوان جهت ارزيابي عملكرد نيروها نيز استفاده نمود. در بخش Incident Reporting در ماژول Safety and Health ميتوان نسب به اين اقدامات مبادرت نمود. در تصاوير زير برخي از اطلاعات درج شده از يه نمونه از ريسك رخ داده قابل مشاهده است. در تب General اطلاعات كلي حادثه و در تب Cause Analysis  دليل وقع حادثه و در تب Recommendationتوصيه‌هاي ايمني مربوطه لحاظ مي‌گردد.

برچسب ها : ERP , IFS , منابع انساني , IFS در ایران , ERP در ایران , بهداشت و ايمني(HSE) , ريسك(Risk) , شرايط ايمن , ايمني , حادثه(Accident) , نرم افزار سپهر , سپهر افروز صبا , نماینده IFS در ایران , Risk Assessment , Safety Inspection , ابزارهاي خطرناك , Health and Safety , كمك هاي اوليه(First aid) , خطر(Hazard) , اصول ايمني , HR , سلامتي و بهداشت