آخرین خبرها
نرم افزار IFS Application 10 با بیش از ۵۰۰ بروزرسانی
نرم افزار IFS Application 10 با بیش از ۵۰۰ بروزرسانی
رونمایی از نسخه جدید و پیشرفته وب سایت شرکت صنایع روشنایی مازی‌نور
رونمایی از نسخه جدید و پیشرفته وب سایت شرکت صنایع روشنایی مازی‌نور
حضور شرکت سپهر افروز صبا در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران
حضور شرکت سپهر افروز صبا در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران

نرم افزار IFS پيشرو در برنامه ‌ريزی منابع سازمان در حوزه نفت، گاز و انرژی

13 آذر 1400
IFS
0 نظر

IFS یك نرم افزار پیشرو در ارائه برنامه‌‌ریزی منابع سازمان (ERP) در حوزه صنایع انرژی میباشد كه به بیش از 400 پروژه و شركت‌ با دارایی‌های جاری، خدمات ارائه نموده است.

نرم‌افزار IFS یک پشتیبانی جامع تجاری در سطح سازمانی در حوزه مدیریت فروش و قرارداد، مهندسی، مدیریت پروژه، مدیریت اسناد، مدیریت سرویس و دارایی، پیمانكاران فرعی زنجیره تامین- متشكل از مالی و مدیریت منابع‌انسانی- برای سازمان‌هایی با امكان اجرای عملیات در خشكی و آب را فراهم می‌نماید.

 در بخش صنعت انرژی، تمركز IFS بر Asset Owner، Mobile Asset Owner و Project and Service Contractors میباشد.

  

 

Asset Owners:

دیجیتالی کردن و بهبود کارایی کسب و کار برای Asset owners در حوزه انرژی

در صنعت انرژی، جایی که هرگونه خرابی مستقیماً بر قیمت نهایی تأثیر می گذارد، مدیریت طولانی مدت و نگهداری دارایی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد. هر اپراتور که خدمات ارتقاء یا تمدید چرخه عمر دارایی‌ها را انجام می‌دهد، به یک برنامه تجاری نیاز دارد که الزامات و خواسته‌های رسمی سخت‌گیرانه را برآورده سازد.

IFS به Asser Ownerها، راه حلی صنعتی جهت دستیابی به فرآیندهای موثرتر و در نهایت کاهش زمان خرابی ارائه می‌دهد.

با IFS Cloud مدیریت عملیات بوسیله یکپارچه‌سازی مدیریت پروژه، مدیریت مواد/لجستیک، برنامه ریزی تعمیرات و نگهداری، مدیریت سفارش کار/خدمات، تخصیص منابع، امور مالی، مدیریت اسناد، هوش تجاری و همچنین HSEQ آسان است.

  • IFS Cloud با قابلیت‌های تعمیرات و نگهداری قدرتمند در مدیریت زنجیره تامین، موجب افزایش کارایی و كاهش هزینه خواهد شد.
  • افزایش همکاری با تامین کنندگان، به لطف مدیریت قرارداد فرعی(sub-contract management) و پورتال‌های همکاری مبتنی بر وب.

IFS Cloud دارای مدیریت مالی پیشرفته است و همچنین از حسابداری سرمایه گذاری مشترک با در نظر گرفتن مخارج و سایر معاملات مرتبط از امور مالی، پروژه، زنجیره تامین (Supply Chain) و مدیریت دارایی در برابر موجودیت سرمایه‌گذاری مشترک، از جمله درخواست پول نقد، تخصیص و صورتحساب به شرکا بر اساس سهم خود و تغییرات احتمالی در آن سهم حمایت میكند.

Mobile Asset Owners:

چگونه می توان کارایی Onshore و Offshore را بهبود بخشید؟

شرکت‌های انرژی كه Mobile Asser Owners با عملیات پیچیده Mobile Asset هستند، به نرم‌افزار مدیریت دارایی سازمانی (EAM) و برنامه‌ریزی منابع سازمانی‌(ERP) نیاز دارند، که به‌طور خاص برای محیط‌های دریایی طراحی شده باشد.

مالکان شناورهای ذخیره سازی(Floating production storage) و تخلیه تولید شناور (FPSO)، پیمانکاران حفاری و سایر مالکان کشتی‌های پیچیده با ناوگان جهانی، می‌توانند با پیاده‌سازی نرم‌افزار، عملیات خشکی(Onshore) و فراساحلی(Offshore) خود را یكپارچه نمایند و مدیریت بوسیله یک نسخه واحد از آن، افزایش سودآوری، بهبود کارایی و کاهش ریسک تجاری را برای سازمان به ارمغان آورد.

IFS Cloud برای Mobile Asset Owners:

  • پشتیبانی از مجموعه جهانی و چند شرکتی و مدیریت مالی، در مكان‌هایی كه Mobile Assets در آبهای جاری بر طرح مالیاتی و نظارتی تاثیرگذار خواهد بود.
  • پروژه و مدیریت دارایی را برروی یک پلتفرم واحد متحد کنید تا وضعیت دارایی را در طول عمری که شامل اصلاحات متعدد است، ردیابی نمایید.
  • با پیچیدگی‌های یک زنجیره تامین بین‌المللی که در آن موجودی توزیع می‌شود و برخی از اقلام یدکی و تعمیرات به صورت منطقه‌ای توسط کشتی‌های متعدد به اشتراک گذاشته می‌شود، مقابله کنید.
  • یک پلتفرم سازمانی بسازید که بر اساس آن نوآوری بتواند ارزش واقعی را از طریق فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیا (IoT) بیافزاید.
  • پشتیبانی از تکرار داخلی(in-built replication)

Project and Service Contractors:

چگونه می توان کنترل پروژه‌ها را به دست آورد و حاشیه‌ها را بهبود بخشید؟

شرکت‌های خدمات مبتنی بر پروژه (Project-based services companies) که به عنوان خدمات مواردی از جمله نصب، نوسازی، تعمیرات اساسی دوره‌ای، جابجایی و از کار انداختن را ارائه می دهند، در بیشتر موارد از نیروی کار، مواد و تجهیزات استفاده خواهند نمود.

بعنوان مثال نصب توربین برای مشتریان حوزه انرژی، شامل نصب، تعمیرات و نگهداری، تعمیرات کابل ارتباطی زیردریایی و پیاده سازی یک سیستم کنترل در یک دارایی جدید می‌گردد.

وظایف به یکدیگر وابسته هستند و اغلب به مهارت‌های متعدد نیاز دارند، بعنوان مثال نیازمند داشتن توانایی مكانیكی جهت نصب تجهیزات فیزیكی و توانایی الكتریكی در نصب میباشد.

پروژه‌ای موفق تلقی می گردد كه شركت آن را در زمانبندی دقیق، در محدوده معین و با بودجه تعیین شده، به پایان رساند.

IFS به این سازمان‌ها كمك میكند تا:

  • بودجه و محدوده دقیق را شناسایی و تنظیم نمایند.
  • تبدیل محدوده پروژه(Project Scope) به یك راه حل اجرایی
  • رسیدن به هدف نهایی پروژه در بازه زمانی معین حتی با وجود ارتباطات پیچیده
  • جذب افراد مناسب با متناسب‌ترین استعدادها، در زمان صحیح
  • اطمینان از توانایی تیم تحویل برای کسب درآمد از طریق اجرا
برچسب ها : ERP , نرم افزار سپهر , IFS , IFS در ایران , ERP در ایران , نرم افزار ERP , سپهر افروز صبا , دكل هاي گازي , پيمانكاران خدمات و پروژه(Project-based services) , enterprise asset management (EAM) , صاحبان دارايي(Asset Owner) , Customer Relationship Management (CRM) , صاحبان دارايي متحرك(Mobile Assets Owners) , صنايع انرژي , IFS Cloud , مالکان شناورهای ذخیره سازی و تخلیه تولید شناور (FPSO) , اینترنت اشیا (IoT) , Onshore And Offshore Efficiency